Vilkår

Foretaksinformasjon

Rosenborg Bakeri AS
Tlf: 73 87 84 00 – Fax: 73 87 84 02
E-post: kundeservice@rosenborgbakeri.no
Org.nr: 954 421 066

Kontaktdetaljer:

Rosenborg Bakeri AS

Rosenborggt 8-10,
7014 Trondheim

Tlf: 73 87 84 00 – Fax: 73 87 84 02
E-post: kundeservice@rosenborgbakeri.no

Produktinformasjon og pris

Priser

Alle priser er i norske kroner og vises inklusive merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt m.m.

Forbehold

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel!

Salgs- og leveringsbetingelser

Ekspedering av ordre

Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selgeren uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen.

Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.

Leveranse/Henting

Vanligvis vil varene produseres hos oss 1 virkedag etter at ordren er mottatt. Dersom det er tomt for en vare eller ingredienser vil du få beskjed enten via e-post eller telefon.

Lokal levering: 365kr minst en virkedag før. Leveres kun til postnummer mellom 7000 – 7099.

Hent selv: velg mellom alle utsalgssteder, bestilling minst en virkedag før. Siste virkedag Torsdag.

Frakt

Vi sender varene med egen budbil. Kostnader forbundet med frakt er 365 og leveres kun til postnummer mellom 7000 – 7099.

Betaling

Vi krever betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra oss til kunden.

Personopplysninger

Rosenborg Bakeri AS behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.

Kortinformasjon

Når du handler hosRosenborg Bakeri AS blir betalingen behandlet av DIBS, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/ Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.

Rutiner for retur av varer

Avbestilling

Dersom du ønsker å avbestille varene må du gi Rosenborg Bakeri AS beskjed innen rimelig tid.

Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi Rosenborg Bakeri AS skriftlig melding (e-post, telefaks eller brev) om at du vil påberope deg mangelen. Rosenborg Bakeri AS vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

Angrerett

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettsskjema og opplysningene. Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettsskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år.

Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen.

Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig.

Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres, eller på lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller datamaskinprogrammer hvor forseglingen er brutt. Det sistnevnte unntaket gjelder kun dersom selger klart og tydelig har opplyst om vilkårene for bortfall av angreretten på forseglingen.

VILKÅR DIBS Faktura
Når du velger å betale med DIBS Faktura så vil fakturaen sendes sammen med din bestilling eller via e-post. Betalingsfristen er 14 dager og et fakturagebyr tilkommer. Ved forsinket betaling vil det bli sendt en purring og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer vil påløpe. Fakturaen betaler du til arvato Finance AS som er samarbeidspartneren til DIBS. arvato Finance AS gjennomfører som vanlig en kredittkontroll og for privatpersoner vil levering kun skje til den folkeregistrerte adresse. Kjøperen skal være fylt 18 år. Hvis du er firmakunde vil levering kun skje til den adressen firmaet er registrert. Firmaet skal også være registrert i det land hvor kjøpet foretas. Regler for dør- og fjernsalg gjelder ikke for kjøp i firmaregi.

DEL OPP BETALINGEN
DIBS tilbyr delbetaling i samarbeid med arvato Finance AS. Du velger selv om du ønsker å betale et angitt «minstebeløp å betale» på tilsendt månedsfaktura eller betale mer om du heller ønsker det. Du kan når som helst, uten ekstra kostnad, velge å avslutte din delbetaling ved å betale inn hele det resterende kredittbeløpet.

FULLSTENDIGE VILKÅR FOR DELBETALING

1. Hva er Delbetaling?

Delbetaling gjør det mulig for deg å betale varen i ditt eget tempo. Innvilget Delbetaling kan benyttes til kjøp i nettbutikken.

2. Hva betyr «minste beløp å betale»?

På mottatt månedsfaktura vil det alltid fremkomme ’’minstebeløp å betale’’ som vil være et begrenset beløp av benyttet kreditt. Du står til enhver tid fritt til å betale denne summen eller et høyere beløp.

3. Hvem kan få Delbetaling?

Du må være 18 år, ha norsk personnummer og en adresse i folkeregisteret. Adressen kan ikke være en postboksadresse.
Mulighet for Delbetaling er betinget av en tilfredsstillende kredittsjekk. Kredittsjekken vil generere et gjenpartsbrev med dine kredittopplysninger.
Dersom faktura eller Delbetaling misligholdes samtykker du i at kredittopplysningene overføres til Gothia AS.
4. Månedsbeløp og aktivering av Delbetaling

For å få Delbetaling må du betale aktiveringsbeløpet som angitt på mottatt faktura. Når innbetalingen er registrert vil du få tilsendt avtale om kreditt som må signeres og returneres i vedlagt svarkonvolutt innen fristen. Når signert avtale er registrert vil Delbetalingen opprettes.

5. Betaling

Gothia sender deg en faktura hver måned. På månedsfakturaen fremgår ”minste beløp å betale”. Du velger selv om du vil betale det angitte minimumsbeløpet, eller et høyere beløp.
Delbetaling løper inntil kredittbeløpet er fullt nedbetalt. Du kan når som helst betale hele din restsaldo til arvato Finance uten at det påløper ytterligere kostnader.
6. Hva koster det?

Kostnaden består av et etableringsgebyr og et månedlig administrasjonsgebyr. Etableringskostnaden er en engangsutgift som du betaler når din Delbetaling blir opprettet.
I tillegg til dette betaler du en årlig rente på (p.t.) 19,50 % av kredittbeløpet. Renten kapitaliseres hver måned.
Representativt eksempel på hva som blir effektiv rente pr. år:
Kredittbeløpet er kr. 20 000,-. og betaling skjer hver måned i 12 måneder med en månedsavgift på kr. 25,- og etableringsgebyr på kr. 95,-.
Effektiv rente vil være 25,63 % pr. år.
Den samlede kredittkostnaden vil være kr. 2 570,-. Samlet kredittbeløp vil være kr. 22 570,-.

7. Betalingsfrie måneder

Du har mulighet til å benytte to betalingsfrie måneder i året. Dersom du ønsker dette kontakt kundeservice pr. email til kundeservice@arvato.com eller pr. telefon til 22 87 89 70.

8. Uteblitt betaling

Ved uteblitt betaling vil hele kravet bringes til forfall, og din Delbetaling vil bli avviklet.

9. Informasjon

Ønsker du at arvato Finance skal sende deg informasjon om kundeforholdet etc. via email må du krysse av for det i kredittavtalen. I motsatt fall vil dette bli sendt til din folkeregistrerte adresse.
Besøk www.dibsfaktura.no for mer informasjon om DIBS Faktura.
Du er selvfølgelig velkommen til å ringe til oss hvis du har noen spørsmål. Vårt telefonnummer er 21 55 44 33.

For flere tips og råd, se:

www.forbrukerombudet.no

www.forbrukerportalen.no

www.lovdata.no